Przenośnik taśmowy na ślizgach ma przesuwną taśmę stanowiącą element transportujący i charakteryzuje się tym, że taśma ułożona jest płasko na powierzchniach płaskich ślizgów i zagina się pod katem na burdach przenośnika. Burdy są wyprofilowane tak, że środkowa część w przekroju stanowi trapez równoboczny bez większej podstawy, zaś dolna i górna pionowe odcinki, wygięte na końcu pod kątem prostym. Do górnej części burt przenośnika są przymocowane nadstawki stanowiące w przekroju odcinek pionowy, zagięty na końcu pod kątem prostym. Przenośnik taśmowy na ślizgach jest przenośnikiem całkowicie demontowanym. Pozwala to na maksymalną optymalizację budowy przenośnika i typizację większości jego elementów. Niezaprzeczalną zaletą tej konstrukcji jest możliwość jej rozbudowy przy użyciu stypizowanych standardowych komponentów. Pozwala to na tworzenie dowolnych kombinacji systemów transportowych opartych o jedną bazę. Określony kształt burt przenośnika pozwala na uzyskanie odpowiedniej wytrzymałości rzeczonych burt dla danego medium transportowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu można tak zoptymalizować elementy przenośnika, by poszczególne komponenty bazowe były możliwe do wykorzystania w dowolnym miejscu, niezależnie od szerokości przenośnika.